Cumartesi, Ağustos 21, 2010

Inception / Başlangıç



Uzun zamandır sinemaya gitmemiştim. Yaklaşık 7-8 ay oluyor hani. Dün açılışı Leonardo DiCaprio’nun son filmi Inception/Başlangıç filminde yaptım. Filmi Cinebonus Kanyon’da izledim. Çok serin olmayan bir İstanbul akşamında o püfür püfür esen Kanyon akşam gidilebilecek güzel yerlerden birisi zaten. Sineması da çok kaliteli...

Gelelim filme..
Film Bilim-Kurgu türünde.. Ama bilimsel gerçekler de üzerine yazıldığı için kurgu çok da yapay durmuyor hani.. Filmi yazan ve yöneten, kardeşiyle ortak senaristlik yapan ingiliz yönetmen ve senarist Christopher Nolan. 'The Dark Night'ın da senaristi aynı zamanda.. Çok güzel yazmış gerçekten, hani biri gelse bana bu senaryoyu verse al ben yazdım dese ‘Deli misin kardeşim sen? Git bir tatile çık’ derim, akıl işi değil, filmi izlerken bile kafaları bozdum ben..

Filmin konusu ise şöyle: Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) çok yetenekli bir hırsızdır. Uzmanlık alanı, zihnin en savunmasız olduğu rüya görme anında, bilinçaltının derinliklerindeki değerli sırları çekip çıkarmak ve onları çalmaktır. Cobb’un bu ender mahareti, onu kurumsal casusluğun tehlikeli yeni dünyasında aranan bir oyuncu yapmıştır. Ancak, aynı zamanda bu durum onu uluslararası bir kaçak yapmış ve sevdiği her şeye malolmuştur.Cobb’a içinde bulunduğu durumdan kurtulmasını sağlayacak bir fırsat sunulur. Ona hayatını geri verebilecek son bir iş; tabi eğer imkansız “başlangıç”ı tamamlayabilirse. Mükemmel soygun yerine, Cobb ve takımındaki profesyoneller bu sefer tam tersini yapmak zorundadır; görevleri bir fikri çalmak değil onu yerleştirmektir. Eğer başarırlarsa, mükemmel suç bu olacaktır.Ama ne dikkatle yapılan planlamalar, ne de uzmanlıkları onları, her hareketlerini önceden tahmin ettiği anlaşılan tehlikeli düşmanlarına karşı hazırlıklı kılabilir. Bu, gelişini sadece Cobb’un görebildiği bir düşmandır.

Film, 3 saate yakın sürmesine karşın 1 saniye bile sıkılmadan pür dikkat izletiyor kendini.. Zaten bilim-kurgu filmlerinin (kaliteli olanların) çoğu ileride gerçek oluyor. O yüzden izlemek zevkli oluyor, bu geleceğimiz der gibi..

Sonuç olarak gerek görsel efektleri, gerek Leonardo DiCaprio’nun mükemmel oyunculuğu, gerekse de kurgusuyla ‘Inception’ IMDB’nin verdiği 9.1 puanı fazlasıyla haketmiş. En iyi filmler listeme çoktan  girdi bile. Matrix’den beri bu kadar güzel bir kurgu filmi izlememiştim doğrusu.. Hem adından da anlaşılacağı gibi 'Son' dediğiniz şeyler aslında 'Başlangıç'ınız olur belki.. Mutlaka izlenmeli diyor ve iyi seyirler diliyorum...







Inception Trailer HD
Share/Bookmark

0 yorum:

Yorum Gönder